Gå til hovedinnhold

Forberedelse av workshopen i februar

Ting begynner å ta form. To lærere fra Charlottenlund ugs og vgs har sagt seg villig til å bli med på workshopen i februar. I forkant skal vi sende ut noen spørsmål for å kartlegge behovene lærerne og elevene har når de vil bruke et utvalgsprgram. På bakgrunn av brukerhistoriene vil vi komme fram til konkrete spørsmål, kommandoer som skal implementeres i systemet.

Mal for brukerhistorien:

Hvilken rolle har du?

  • Student?
  • Lærer?
  • Elev
  • Lærerutdanner?
  • IT-ansvarlig? Utvikler?
  • annet?

Hvordan har du brukt bokhylla.no hittil?

Hvilke funksjoner savner du i  bokhylla.no?

Hvilke funksjoner ønsker du deg fra utvalgsprogrammet for at du kommer til å bruke det?





Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Artikkel om val av litteratur i morsmålsfaget

I siste nummer av Acta Didactica har Per Esben ein artikkel som tek opp nokre grunnleggjande spørsmål om kva for tekster vi vel å lesa i morsmålsfaga, og kvifor. Med bakgrunn i affektteori og postkritisk lesing skisserer artikkelen tre inngangar til å tenkje nytt om litteraturval som didaktisk praksis. Artikkelen har tittelen "Det affektive møtet mellom tekst og lesar" , og er ope tilgjengeleg.

Seminar om litteraturhistoriens hva, hvordan og hvorfor

Ola snakker overbevisende om utvalgsproblematikk og tør bruke algoritmeordet i presentasjonen av prosjektet.